روز و شب عربده با خلق خدا نتوان کرد

می‌گه حالا این چند روز رو هم با اسنپ برو و بیا. ولی دلم نمی‌خواد، چون ذوق دارم راه خونهٔ جدید تا انتشارات رو یاد بگیرم. اما احتمالاً این کار رو می‌کنم. دیروز نصف راه رو پیاده برگشتم و تا یه جمع می‌دیدم که چندتا دختر توشونه، سعی می‌کردم فاصله بگیرم… چون نگران برخوردشون بودم… چون من چادری‌ام.

می‌گه کاری کردن که یه گروه دارن از اون‌ور بوم می‌افتن، یه گروه از این‌ور بوم. می‌گم یه گروه کوچیکی هم این وسطن که دارن توی فشار منطقی فکر کردن له می‌شن، جدا از اینکه انتخاب‌شون چی باشه. 

می‌گم نمی‌دونم اگه باهام تند برخورد کنن چه واکنشی نشون می‌دم؛ چون احتمالاً می‌خوام منطقی صحبت کنم، اما دست قدرت جایی برای صحبت منطقی نذاشته. می‌گه نذاشته.

و فقط خدا می‌دونه چقدر خوشحالم که از نشریهٔ صاد اومدم بیرون و این روزها اونجا نیستم. و نمی‌دونم باید چطور شکر کنم که توی انتشارات آ مشغولم. 

4 دیدگاه روشن روز و شب عربده با خلق خدا نتوان کرد

  • حالا من در جایگاهی نیستم که نظر قابل اعتنایی در این باره بدم، ولی حداقل تووی تجربه محدود خودم، تا به حال بی‌احترامی ندیدم، مگر درباره محجبه‌هایی که خودشون رو نخود هر آش می‌کنند. هرچی گفتند هم می‌تونید بگید «حق می‌دم به‌تون» و بگذرید. چون اگه بخواید منطقی باشید، بخشی از منطق هم اینه که این زنان سال‌ها توسط افرادی با پوشش شما مورد آزار قرار گرفتند و به‌شون توهین شده. پس خشم‌شون اون‌قدرها هم غیرقابل درک نیست.

    • متأسفانه من چون دیدم نگرانم. هردو خواهرم پیش از این ماجرا، بدون هیچ علتی مخاطب توهین‌های شدید قرار گرفتن. وقتی می‌گم بدون هیچ علتی یعنی این‌طور بوده که طرف اومده جلوی راهش رو گرفته و به‌خاطر چادرش شروع کرده به فحش و… و شاید لازم باشه تأکید کنم هیچ‌کدوم هم موافق سلب اختیار توی انتخاب پوشش نیستن.
      و خب مسلمه که حق می‌دم بهشون که از این وضعیت عاصی و عصبانی باشن، خودم هم هستم؛ اما حق نمی‌دم از من که هیچ‌کاره‌ام عصبانی باشن.

      بعد تازه من دارم از برخورد آدم‌هایی حرف می‌زنم که هیچ‌کدوم از طرفین هم رو نمی‌شناسن؛ اما چه خانواده‌ها و رابطه‌هایی که به‌خاطر این ظلم و عصبیت دچار تنش شدن و می‌شن. این دردش خیلی بیشتره.

  • همون طوری که سال ۵۷ هر کی بی‌حجاب بود یا شغلی مربوط به ارتش داشت متهم به وابستگی به حکومت می‌شد و غلط بود، الان هم یه سری تندروی‌ها می‌شه که البته کم‌تعداده و عمدتاً هم کار نفوذی‌هاست چون اتفاقاً یه بخشی از این اعتراضات برای این انجام می‌شه که حرمت دین حفظ بشه و دیگه این ۴۳ سال بازیچه بودنش، تموم بشه ❤️🤍💚

    • خیلی چیزها مه‌آلوده. امیدوارم روزی که تونستیم دید واضحی پیدا کنیم، چنین باشه که گفتی.
      و ممنونم که امیدواری می‌دی.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

دسترسی آسان